استاندار آذربایجان‌غربی به همراه معاون راه و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از ایستگاه راه آهن میاندوآب بازدید کرد

استاندار آذربایجان غربی: از زیرساخت‌های راه آهن آذربایجان غربی استفاده حداکثری و اقتصادی می شود / حمل بار ریلی 40 درصد ارزان تر از حمل بار جاده‌ای است / صادرات کالاهای تولیدی استان از ظرفیت های مهم خطوط ریلی است

🔹استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مزیت‌های قابل توجه خطوط ریلی برای اقتصاد استان گفت: حرکت در مسیر استفاده حداکثری اقتصادی از راه آهن از جمله اولویت‌های مهم استان می باشد و در این خصوص، برنامه ریزی جدی، مدون و کاربردی داریم.

🔹محمدصادق معتمدیان سه‌شنبه شب پس از بازدید از ظرفیت‌های زیرساختی راه آهن آذربایجان غربی در جلسه‌ای که در فرمانداری میاندوآب برگزار شد، افزود: در کنار برنامه ریزی برای بهبود خدمت رسانی مسافری خط راه آهن مراغه - ارومیه، زمینه استفاده باری از این خط نیز در زمان بندی مشخص فراهم خواهد شد.

🔹وی با اعلام اینکه مشکل اعتباری در این بخش وجود ندارد، ادامه داد: تاکنون تخصیص‌های خوبی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان داشته ایم و اعتبار لازم در آینده نیز به این حوزه اختصاص می‌یابد.

🔹استاندار آذربایجان غربی به راه اندازی انبارها و سکوهای بارانداز در ایستگاه‌های چهارگانه ارومیه، میاندوآب، مهاباد و نقده با ظرفیت‌های خاص نیز اشاره کرده و افزود: همچنین استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در دستور کار مدیریت استان است.

🔹معتمدیان همچنین با تاکید بر اینکه حوزه راه آهن، تحولی عظیم در حوزه اقتصادی استان ایجاد می کند، گفت: از نخستین روزهای حضور در استان، استفاده حداکثری از خط آهن مراغه - ارومیه در دستور کار بود که با تصویب اعتبارات بسیار خوب در سفر ریاست جمهوری، بلندترین گام برای این امر برداشته شد.

🔹وی در ادامه با اشاره به اینکه با وجود افتتاح این خط طی سال‌های گذشته، خروجی مناسبی از  خط آهن مراغه - ارومیه نداشته ایم، اظهار کرد: عدم استفاده مناسب از این خط و بی توجهی به ظرفیت‌های بخش بار این مسیر، موجب شده تا کالاها گران تر به آذربایجان غربی برسد.

🔹معتمدیان با یادآوری اینکه هزینه حمل بار با استفاده از خط ریلی، حداقل 40 درصد ارزان تر از حمل بار جاده‌ای است، اضافه کرد: ولی ما هنوز نتوانسته ایم از این ظرفیت برای کاهش قیمت کالاها استفاده کنیم.

🔹استاندار آذربایجان غربی  همچنین صادرات کالاهای واحدهای تولیدی را یکی دیگر از ظرفیت های مهم خط ریلی عنوان کرده و افزود: در این خصوص می‌توانیم با برنامه ریزی مناسب، بهترین استفاده را از خط آهن موجود داشته باشیم.

🔹وی در ادامه یکی دیگر از نیازهای حوزه راه آهن در استان را لزوم ایجاد ساختار مستقل راه آهن آذربایجان غربی عنوان کرده و ادامه داد: این امر می‌تواند در سرعت بخشیدن به پیگیری نیازها بسیار موثر باشد.

🔹استاندار آذربایجان غربی در پایان با اشاره به امکان ایجاد زمینه برای گردش یک  روزه در مسیر ریلی ارومیه – میاندوآب برای گردشگران، تاکید کرد: می‌توان "ریل باس" ویژه‌ای برای انتقال مسافران از ارومیه تا میاندوآب راه اندازی کرد.